SGM Řízení údržby
Co Vám SGM přináší
Struktura zařízení
Hierarchie středisek, linek, strojů, modulů, dílů a činností bez omezení.
- Srdcem definice předmětu údržby je stromová struktura udržovaných zařízení a majetku s neomezeným rozpadem a přiřazením činností údržby na jakékoli úrovni.
- Se stejnými prvky struktury lze vytvářet tzv. Alternativní struktury například mazací, inspekční plány, přípravky, revize apod.
- Řízení platnosti dovoluje měnit prvky struktury i celé podstruktury v čase.
- Funkčnost myši Přetáhni a pusť pro operace nad stromovou strukturou umožňují kopírování, přesun i přesun k vybranému dni platnosti bez ztráty kompletní historie dané součásti. Nad vybranými prvky struktury lze provádět hromadné změny a nastavení.
- Firmy, pracovníky, profese, útvary z organizační struktury lze přidělit jako výchozí pro plánování i vykazování.
- Historie všech zásahů údržby jsou přístupné za vybranou úroveň struktury zařízení. Tato funkce je přístupná i v mobilní aplikaci. Přiložením mobilu k čipu NFC (QR) stroje lze vybrat jeho historii.
- Připojování dokumentace, obrázků, technických výkresů, schémat a pracovních postupů k vybraným záznamům a správa jejich verzí. Dokumenty jsou dostupné i v mobilní aplikaci.
- Plánovat a vykazovat všechny provedené činnosti údržby lze nejprve v menším detailu např. pouze na úrovni linky/stroje a postupně tento detail zvyšovat až na úroveň jednotlivých pozic modulů a dílů zařízení. Automatizované doplňování dílů a součástí z katalogu do struktury na základě výkazů údržby umožňuje postupné zvyšování detailu sledování.
Workflow procesů v údržbě
Podpora automatizace procesů
- SGM obsahuje řešení řízení procesů údržby od úvodní žádanky přes příkaz po výkaz s podporou souvisejících dokladů.
- Řízení procesů údržby lze jednoduše přizpůsobit konkrétním pravidlům pro podnikové procesy daného zákazníka SGM.
- Na požadavky provedení konkrétního úkonu/činnosti jsou konkrétní pracovníci upozorňování jak v mobilu tak na počítači.
Plán údržby
Komplexní nástroj pro plánování údržby za použití všech dostupných údajů
- SGM na základě plánu údržby vytváří příkazy k údržbě ať už na konkrétního pracovníka a čas nebo pro mistra/vedoucího údržby, který požadavky na údržbu přiřadí konkrétnímu pracovníkovi s konkrétním termínem provedení dané údržby.
- Plán údržby automaticky generuje požadavky jak na periodickou, tak na prediktivní údržbu.
- Plán údržby umí kombinovat jak různé časové, tak výkonové periody, tak výstupy z měřících zařízení s tím, že požadavek na provedení údržby je vždy vygenerován jakmile je indikován alespoň jedním ukazatelem.
- V případě nutnosti ručního odečtu/hlášení naměřených hodnot systém generuje požadavky na provedení daného odečtu.
Mobilní aplikace
Minimalizace administrativy pro výkonné pracovníky údržby i výroby
- Pomocí mobilní aplikace a identifikátoru stroje (NFC, QR) je možné nahlásit poruchu stroje tak, že se přiřazenému pracovníkovi nebo mistrovi údržby okamžitě na jeho mobilním telefonu objeví požadavek na její vyřešení. Pracovník výroby může hlášení poruchy spojit se zahájením odstávky daného výrobního zařízení.
- Pracovník údržby je ve svém mobilním telefonu informován o všech aktuálních požadavcích na údržbu, kterou má provést. Načtení identifikátoru konkrétního zařízení (NFC, QR) zobrazí údržbáři požadované činnosti, které má na daném zařízení provést, zamezí se tím provedení požadované údržby na špatném zařízení, ke kterému může docházet v případě existence více stejných strojů.
- V rámci mobilní aplikace je možno přímo na místě zjistit dostupnost náhradního dílu potřebného pro opravu daného zařízení.
- Při zahájení údržby má pracovník k dispozici historii oprav, které na daném zařízení byly prováděny v minulosti. Stejně tak má k dispozici kompletní dokumentaci k zařízení včetně výkresů a schémat. V rámci provádění činnosti je možné připojovat pořízené fotografie i další dokumenty.
- Mobilní aplikaci je možno provozovat na zařízeních se systémem iOS a Android.
NFC
Identifikace zařízení pomocí NFC čipů
QR kód
Identifikace zařízení nebo náhradních dílů
Camera
Připojení fotek k hlášení poruchy.
Mobilní aplikace pro managery
Upozornění na klíčové věci hned po ruce
- Můžete sledovat “Neplánované odstávky” na vašich zařízeních s nastavitelnou dobou trvání odstávky.
- Můžete také sledovat “Činnosti v prodlení” a kontrolovat tak jestli jsou všechny naplánované práce prováděné v termínu.
- Neméně důležité je sledovat i “Žádanky v prodlení” aby bylo zajištěno rychlé vyřízení požadavků výroby a všechny požadované poruchy byly odstraněny v co nejkratším čase.
Na každou z výše uvedených oblastí si samozřejmě můžete nechat zasílat upozornění a být tak neustále v obraze.
Kiosek
Dotyková obrazovka s čtečkou NFC/RFID, QR/Čárového kódu
- Kiosek lze umístit všude tam, kde pracovníci výroby potřebují hlásit poruchy či jiné požadavky na údržbu. Rozhraní kiosku je optimalizováno pro pracovníky výroby tak, aby bylo maximálně jednoduché a návodné.
- V případě problému vybavit údržbáře mobilními telefony je kiosek možnou alternativou, která umožňuje aby údržbáři nemuseli chodit zaznamenávat zahájenou/ukončenou údržbu/činnost na počítač do kanceláře.
- Ke kioskům je možno se přihlašovat docházkovými kartami/čipy s technologií RFID/NFC nebo s QR kódem nebo s čárovým kódem.
- Pracovníci výroby mohou dostat kartičky s typizovanými hlášeními poruch nebo požadovaných činností údržby, které po jejich načtení automaticky vygenerují potřebné požadavky na údržbu.
- Pracovníci výroby mohou dostat kartičky s typizovanými hlášeními poruch nebo požadovaných činností údržby, které po jejich načtení automaticky vygenerují potřebné požadavky na údržbu.
Podporované technologie
NFC
RFID
QR kód
Čárový kód
Zásoby náhradních dílů
Operativní sledování zásob náhradních dílů, možnost synchronizace s podnikovým informačním systémem
- Každý jednotlivý údržbář si může kdykoliv zjistit dostupnost potřebného náhradního dílu, a to jak v mobilní, tak stolní verzi systému SGM, a to samozřejmě i s informací, kde se aktuálně daný díl nachází.
- Příjem na sklad náhradních dílů je možno provádět přímo v SGM a následně tento příjem synchronizovat s podnikovým informačním systémem. Stejně tak se synchronizují do SGM i skladové pohyby provedené primárně v podnikovém informačním systému.
- Systém sleduje i náhradní díly odeslané na repasi jak v rámci podniku, tak i mimo něj.
- Spotřeba náhradních dílů se zapisuje s přiřazením na konkrétní zařízení, na kterém byl náhradní díl použit což umožňuje zpětné analýzy a provádění opatření.
- Spotřebu či přesun náhradních dílů je možno provádět přímo v mobilním zařízení daného údržbáře.
Čárový kód
Identifikace náhradních dílů a materiálu
RFID docházkové karty a čipy
Přihlášení uživatele ke kiosku
Reporting
Vestavěný reporting do MS Excel, vizuální návrhář sestav, online prohlížeče dat s výpočtovými funkcemi za seskupená data.
- Reportování do MS EXCEL umožňuje jednoduché sdílení reportů s dalšími odděleními podniku.
- Online prohlížeče dat v systému umožňují základní analýzu dat pomocí libovolné filtrace, třídění, seskupování dat, výpočtů, podmíněného formátování a exportů dat do prostředí MS EXCEL.
- Vestavěné reporty do prostředí MS EXCEL umožňují všechny výpočtové a formátovací možnosti tohoto prostředí. Šablony souborů jsou uloženy v databázi a jsou spustitelné pouze na omezená data na základě dynamicky zadaných filtrů a přístupových práv. Výstupy lze silným heslem uzamknout proti změnám.
- Tvorba MS Word souborů na základě šablony s daty načtenými z SGM.
-
Vestavěný generátor sestav umožňuje připravit libovolně složitou tiskovou sestavu pomocí vizuálního nástroje přímo zaškoleným uživatelem.
- SGM v základu obsahuje tyto standardizované reporty pro zavedení prediktivní údržby:
- MTTR - střední doba oprav poruch (Mean Time To Repair)
- MTBF - střední doba mezi poruchami (Mean Time Before Failure)
- Dostupnost strojů a zařízení
- Účinek nápravného opatření na stroji
- Vytížení údržbářů
MS Excel
Vestavěný reporting do MS Excel
MS Word
Generování souborů s SGM daty
Print Builder
Vestavěný visuální návrhář tiskových sestav
Datové pohledy
Tabulkový pohled s podkladovým SQL s možností výpočtu za seskupená data.
Správa dokumentů
DMS – integrovaný nástroj pro připojování a správu potřebných souborů jako fotodokumentace, výkresů, podepsaných protokolů atp.
- Možnost připojení potřebného souboru k patřičnému záznamu systému SGM a to jak ve stolní, tak mobilní verzi SGM. Možnost připojování aktuálně pořízených fotografií přímo v mobilu.
- Údržbáři mají veškerou potřebnou dokumentaci vždy při ruce ve svém telefonu včetně fotodokumentace historie údržby daného zařízení.
- Dokumentace je zobrazena k aktuálnímu zařízení, které načtete pomocí NFC nebo QR kódu (i čárový kód je podporován).
- V systému je možno nastavit přístupová práva k jednotlivým skupinám/typům dokumentů.
Importy a integrace s jinými systémy
Široké zkušenosti s integrací dalších systémů -> není systém, se kterým bychom se nebyli schopni propojit
- Standardem implementace SGM je import existující struktury zařízení do SGM ať již z existujícího systému nebo z dat definovaných pomocí MS Excel.
- Napojení na další systémy zákazníka SGM minimalizuje administrativu výkonných pracovníků. Zejména provádíme propojení na úrovni automatizačních, skladových a ERP systémů pro zajištění prediktivní údržby, aktuálních informací o stavu náhradních dílů, automatizovaného propsání akcí údržby do účetnictví atp.
Importy z jiných systémů
Import dat z jiných systémů
- V rámci implementace provádíme individuální importy dat z databází nebo z tabulek MS EXCEL pro urychlení pořízení definičních dat.
- Pokud používáte na řízení údržby systém PROFYLAX a nejste s ním spokojeni a chtěli byste hladce přejít na nový systém s automatizovaným převodem definičních i historických dat o údržbě. Nabízíme vám převod dat ze systému PROFYLAX za zvýhodněných podmínek.
Cena SGM Řízení údržby
Konkrétní cenovou nabídku vám vypracujeme na základě bezplatné prezentace, kterou si můžete domluvit telefonicky nebo e-mailem.
LICENCE A IMPLEMENTACE NA INFRASTRUKTUŘE ZÁKAZNÍKA
od 120 000 Kč
- Měsíční servis od 2 000 Kč
IMPLEMENTACE V CLOUDU MS AZURE NA
SERVERU DODAVATELE
od 60 000 Kč
- Licence a servis měsíčně 500 Kč za uživatele
Reference
U těchto vybraných zákazníků Vám můžeme sjednat referenční návštěvu